onsdag 13 oktober 2010

VÄGEN TILL VERKSTAN
Ja dit hade jag ju tänkt mig idag, men av förekommen anledning blev det inte av. Ändå har jag massor på gång för tillfället: ett armband (silverked), ett PEACE-hänge, fyra pinglor (en pingla är en silverboll med ljud), ett recycling-smycke och en beställning jag fick i dag tack vare bloggen. Så jag borde ju vara i verkstan från morgon till kväll. Dessutom har jag för hundra år sen lovat trä om ett pärlband. Nå till det behövs ju ingen verkstad...

"Av förekommen anledning" är ett jättebra uttryck att ta till. Det tyckte också dagiset Malvas föreståndarinna. Varje jul- och vårfest inledde hon med orden: "Av förekommen anledning har vi inget speciellt program i år, bara sång och ringlekar". Aldrig fick vi veta vad den där anledningen var som förekom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar