torsdag 14 oktober 2010

FJÄRDE DÖRREN

...med inramade foton från ett tidigare liv som AD. Först trappdörren, sen källardörren, sen dörren till källargången och sen då verkstaden. Men tyvärr började dagen med tupptvätt. Tuppen är i källargången och används också av diverse gubbar och sen får jag då skura. Huj!
I dag tänkte jag börja med pingelmaterial, men tack vare gårdagens inspirerande kontakt, ville jag först rita och skriva ner tankar. Så var det ju också förr: så fort man fått en brief börja man "crea".
Efter det valsa jag nysilver för pinglorna och dessutom gjorde jag ett Koprajaakko de Luxe för att småningom presentera "The Koprajaakko Story" för er.
När jag kl 15 avbröt arbetet såg mitt bord ut så här,

men jag städade innan jag gick hem - det lärde vi oss i skolan. Småningom skall jag presentera hela verkstaden för er.
Min dag blev kortare för jag skulle till Marita Karlssons vernissage på Laterna Magica. Marita var min lärare i Ekenäs i bl.a. konst- och kulturhistoria. Målningarna var helt ljuvliga, utförda i en teknik som kallas veil painting. Stämningen var varm och trevlig. Tack Marita!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar