tisdag 19 oktober 2010

JAG HAR VARIT PÅ PÖRTÖ!



Eller vadå Pörtö. På Bodö. Ännu mer exakt på Bredvarpet. Av förekommen anledning tar vi oss numera dit via skogen. Då ser man inte stugan genast så jag gjorde en skylt så folk förstår att dom är framme.

Eftersom vi inte räkna med att hitta någå större mängder trattisar, sku vi på söndagen ha indonesisk kyckling. 
Det blev i stället "Jägarkyckling".

Under weekenden läste jag slut Siri Hustvedts "Sorgesång". "Vad jag älskade" var bättre!
Likaså var Monika Fagerholms "Amerikanska flickan" bättre än "Glitterscenen" och Westös "Där vi en gång gått" bättre än "Gå inte ensam ut i natten" - tycker jag. Vad tycker ni?



3 kommentarer:

  1. nu hittar även koprajaakko fram till stugan :)

    SvaraRadera
  2. Oooo härriguuu.... jag kan inte ens kommentera.. av två orsaker.... 1) Har inte läst Glitterscenen 2) Rodnar av skam...JAG HAR TOTALT GLÖMT ATT BOKEN STÅR I MIN BOKHYLLA OCH VÄNTAR PÅ LÄSNING..
    Nu har det då blivit LÅSNING på loftet (där var man kan ha tomtar). Har med flyttning att jööö. Då i jan-feb radades allt först i lådor å sen fluxit huxit in i bokhylla... Oj nej mej. Julklapp! Nu måst jag fort, för snart edejujulijjen å snart e de....Hur har jag kunnat vara så oförlåtligt ouppmärksam.. Ps. inhandlande i går våra kalendrar..
    Jag skall strax per mail återkomma med en smyckeri-betällning.. (kan nog hända att jag är för sent ute)
    Tuus Gillie
    (Heter det "tuus" fast man är flick... fråga T!)

    SvaraRadera
  3. Caro, han är välkommen :)

    Gunilla, sätt fart på, det vankas en ny julklappsbok igen :)

    SvaraRadera