tisdag 5 februari 2013

LATMASKEN
gick inte på jobb idag. Det skulle ha blivit typ en timme så jag gjorde annat i ställe. Som att gå till Alepa på matuppköp. Och komma hem och koka soppa av malet kött. Det blev alltså inte färs. Det sku ha blivit lite råddigt med Caros och min stavgång. Soppan var perfekt att göra på förhand och sedan bara värma. Jag räknar med att alla kan göra en  soppa på malet kött.

Makaroni i stället för potis. 


STRAX EFTER FEM
kom Caro och Aron och ganska genast bytte Caro till stavkläder och så stack vi iväg. Lätt att besluta hur vi skulle gå. Caro sku nämligen avhämta ett paket med ballerinaskor från posten - alltså Ärrän. Ganska mycket snö på trottoaren, men helt skön stavpromenad.

 Och sedan då middag. Igen vid stora bordet.


RUNEBERGSDAGEN
till ära hade Caro hämtat tårtor åt oss.  

Caro antog att Aron inte skulle tycka om "konstig" smak i bulldelen så han fick en enorm örfil i stället. Här sitte jag nu och äter Arons rester.

Från Stockmann. Kakkukeisari.


KLOCKAN
hade blivit mycket. Caro var med Aron i duschen medan jag bäddade åt dem. Snart sov Aron och Caro förberedde sin jobbdag för i morgon. Min jobbdag blir en pinglaleverans.


SLUTLIGEN

Miiu som glor på fåglar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar