söndag 3 februari 2013

DEN MEST KLASSISKA
av alla Mumin böcker är väl den här med hål i sidorna. Jag tror inte den fanns i mitt barnndomshem och jag tror inte heller att våra barn hade den. Nu köpte jag den åt Aron. Den skall finnas här hos momi.


Varje sidas text slutar med att "Vad tror du att hände sen?" Och så är där ett hål.


STAVPROMENAD "SJÄLV"
i dag. Fint väder. -1° ingen vind. Nästan sol. Jag promenera en timme. Nästan runt hela Kottby.

 
  Här Kottby kyrka mot en vacker himmel.

Den här himlen fota jag från vår balkong.



TILL BÅTSMANSGATAN
kl 17 efter Miiu. Söndagspasta den här gången med tonfisk.

Det här fina förklädet ärvde jag av min svärmor. Fint. Men åsch, här lite skrynkligt.


SLUTLIGEN
När HeSa va broad sheet var veckoslutsgrejen skriven så att den roliga bilden var en kvadrat mitt på sidan.

Varför är bilden nu en dum bred bild upptill?


PINK FLOYD
kl 21 och en ny serie som heter Girls kl 22.10. En serie som blivit höjd till skyarna. Få se...

2 kommentarer:

  1. Här igen lite BW-info;
    Inspiration till boken "Hur gick det sen" fick Tove Jansson av Karin Boyes dikt "I rörelse".. Den där sägs bl.a

    "Nog finns det mål och mening i vår färd -
    men det är vägen, som är mödan värd."

    och slutar så här;

    "Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
    Oändligt är vårt stora äventyr. "

    Lite måndags-trivia
    från Sökö Kattfarm



    SvaraRadera
  2. Om nu BW säger så är det säkert sant.

    SvaraRadera