fredag 28 februari 2014

En fredag

fullkomligt normal. Frukost och sen strök jag kläderna för morgondagen. Dammsög och vad jag nu gjorde. 

MUSTAPEKKA
och på vägen dit via  Mäkitorpantien kirppis. Vek nu lite saker där på hyllan, den var lite råddig kanske, men fortfarande är stället helt fräscht. Caro går dit imo och sen ser vi vad som händer på fastlagssöndagen. Slutar vi eller fortsätter vi?
Och massor från Musta. En räkning över hundra euro.

HEMMA
börja vi sen med maten. 

Tulpaner.

GT

 Cantaloupe och honungsmelon.

 Sillrom med smetana.

Sallad.

 Salladssås.

 Rosamundapotis  som kokar.

Lax i stekpanna.


GOD MIDDAG
med vitt vin. Jag satte bilder på bloggen och sen kom en Sam Mendes film på Teema som hette Away We Go. Den var på riktigt bra. Kan ändå hända att jag sett den tidigare.

HARUKI MURAKAMI
som skrev Kafka på stranden läste jag slut i går med mitt té.  Läs den - den är så bra!
I sängen börja jag sen på Alice Munros "Kärlek, vänskap, hat". Läste en sida och somna. Jag menar inte att den var tråkig. Jag var bara trött.

EMILS
dop i morgon kl 15. Tempelplatsens kyrka. När borde man stiga upp för att hinna med lång frukost. Kanske 8.30 eller 9.00. 

Måst funa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar