torsdag 2 maj 2013

I DAG BLEV
Monsieur 64. Jag uppvakta honom på morgonen med en bok han önskat sig. Den handlar om ved. Dessutom ett lite finare vin. Strax efter 11 kom Caro. Hon hade fört Arons kläder som blivit för små till Vekara-kirppis. Hon uppvakta sin pappa med en blå blomma, Clippers snabbkaffe och en bild Aron ritat.

 Och av mig ännu ett kort av Gamla Studenthuset.

På anslagstavlan i en Luomu-butik på Indiagatan hade Caro sett en jättefin liten cykel till salu. 25€. Hon ringde och tanten sa att hon kan komma kl 18. Dessutom hade Sande kört iväg till Åbo för att köpa en ny större Audi. Spännande.

IDAG I VERKSTADEN
gjorde jag ett enormt fint smycke. Av förekommen anledning kan jag inte visa det. Det blir till söndagkväll. Men dessutom blev nu Jonathan-hänget färdigt. Ked som den hänger i på nyckelringen och dessutom hamrat mönster.


 Helt perfekt! 



MONSIEUR
hade ätit när jag kom hem. Eftersom Fodmap inte hjälpte blev det nu en burk ärtsoppa. Just när jag sku öppna den ringde Salminens att dom kommer strax med sin nya bil hit utanför vårt hus. 

 När jag kom ner ropa Aron: Momi jag har ny bil    : )

 Ljus läderklädsel.

Audi Quattro. D.v.s fyrhjulsdrift.

Och i bakluckan fanns den fina cykeln   : )

Alla frös vi lite så dom for sen småningom 
och jag gick upp till min ärtsoppa.

Titta så konstigt ljus.


I morgon ringer min magdoktor. Jag skall nu bara säga att ingenting har hjälpt...

På lördagen antagligen firmadeklaration.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar